Advies nodig?
Onze adviseurs staan voor je klaar!

Heb je een vergelijking gemaakt, maar kom je er niet helemaal uit? Check of het antwoord tussen de veelgestelde vragen staat, of neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag op weg en beantwoorden met plezier al je vragen.

Veelgestelde vragen

Bellen

085-0607096

Mailen

service@netswitch.nl

Netswitch

Over ons

Veelgestelde vragen

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Netswitch.nl?
Het gebruik van Netswitch.nl is geheel gratis. Voor elk afgesloten internetabonnement ontvangen wij een fee van de provider. Dit heeft geen invloed op de prijs die je betaalt, want de prijzen op netswitch.nl zijn exact hetzelfde als bij de provider. Regelmatig hebben wij zelfs nog scherpere aanbiedingen door unieke samenwerkingen.
Wat te doen bij klachten over een provider?
Als je een klacht hebt over je provider, probeer dan samen een oplossing voor het probleem te vinden.  Er zijn verschillende manieren waarop je contact kunt opnemen. Ga naar de website van de betreffende provider en zoek de klantenservicepagina voor contactinformatie. Vervolgens kun je bellen of chatten met de klantenservice. Kom je er niet uit, stuur dan een aangetekende brief.
Is Netswitch.nl een betrouwbare website?
Niet alleen wij, maar ook onze klanten vinden Netswitch.nl een betrouwbare vergelijkingswebsite voor internet, televisie en bellen. We zorgen ervoor dat onze website goed beveiligd is het dataverkeer versleuteld is. Daarnaast onderhouden we nauw contact met providers, zodat onze klanten altijd op de hoogte zijn van alle actuele prijzen en aanbiedingen.

Vragen over internet

Welke internetsnelheid heb ik nodig?
Je internetgebruik bepaalt hoeveel internet je nodig hebt en verschilt daarom per woning of pand. Test je internetsnelheid met onze gratis online speedtest om te weten hoe snel je huidige wifi internetverbinding is.
Er zijn verschillende internetgebruikers:
50 Mbps: Voor 1 persoon is dit voldoende. Wil je nog sneller kunnen downloaden, kies dan een hogere snelheid.
200 Mbps: Voor internetgebruik met maximaal 4 personen. Met deze snelheid kan iedereen tegelijk op het internet surfen en 4K streamen.
500 Mbps: Deze snelheid is geschikt voor internetgebruik met veel mensen tegelijk op het internet. Grote bestanden kunnen snel worden gedownload.
1000 Mbps: Dit is het snelste internet dat je kunt bestellen. Gigabit internet is vooral interessant voor het supersnel downloaden en uploaden van grote bestanden.
Moet ik mijn oude internetabonnement zelf opzeggen?
Het is belangrijk om te controleren hoe lang je huidige contract loopt. Na een jaarcontract kun je maandelijks je internetabonnement opzeggen. Veel providers bieden een overstapservice, wat inhoud dat de nieuwe provider het oude contract voor je opzegt.  Jij kiest het  abonnement wat bij je past en hoeft dan zelf niets meer te regelen.
Hoe snel kan het internet worden geleverd?
De levertijd voor het aansluiten van je nieuwe abonnement verschilt per aanbieder. Meestal duurt het een 2-4 weken; in sommige gevallen is de levering nog sneller. De aansluiting vindt plaats als je oude contract afloopt. Om de wachttijd te overbruggen, sturen sommige providers je een tijdelijke internetverbinding die werkt via mobiel internet voor thuis. Zo kom je nooit een dag zonder internet te zitten.

Vragen over televisie

Is het mogelijk om een tv-abonnement zonder internet af te sluiten?
Ja dat is mogelijk, er zijn namelijk providers waar je een abonnement met alleen televisie kunt afsluiten. Hiervoor kun je terecht bij Ziggo of NLZIET. Ons advies is om televisie te combineren met een internetabonnement. Het zenderaanbod is uitgebreider, de kwaliteit is vele malen beter en de korting is hoger bij het afsluiten van internet en tv in één abonnement.
Kunnen er achteraf extra zenders worden toegevoegd?
Het achteraf toevoegen van zenders of extra zenderpakketten aan je abonnement is zeker mogelijk! Om dit te regelen kun je inloggen op de website (of app) van je nieuwe provider. Let wel: er zijn extra maandelijkse kosten wanneer je het pakket uitbreid.

Vragen over bellen

Is een vaste telefoonverbinding nog nodig?
Tegenwoordig heeft iedereen een telefoon met mobiel internet; is het dan nog wel nodig om te kezen voor vast bellen met een thuistelefoon? Als je optimaal bereikbaar wilt zijn kun je kiezen voor een alles-in-één pakket of de combinatie internet & bellen. Of bel je vaak naar het buitenland? Dan kun je goedkoper uit zijn door een extra belbundel te nemen in plaats van bellen met je mobiele telefoon.
Moet ik zelf een telefoon aanschaffen?
De vaste telefoon wordt niet standaard bij elke provider geleverd. In principe zijn alle thuistelefoons geschikt voor vaste telefonie. Wellicht heb je nog een telefoon thuis die je kunt hergebruiken of kies voor een paar tientjes een nieuw telefoontoestel uit.

NetswitchGPT

We helpen je graag! Start een chat met een van onze adviseurs.